De klipper R.Tucker.Thompson - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Ank en Leo - WaarBenJij.nu De klipper R.Tucker.Thompson - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Ank en Leo - WaarBenJij.nu

De klipper R.Tucker.Thompson

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Ank en Leo

23 December 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Zondag een rond rit gemaakt naar Waitangi, de Rainbow Falls watervallen, de Stone Store in Kerikeri, dat was de eerste stenen winkel in Nieuw Zeeland, gebouwd in 1832 met vulkaanstenen uit Sidney, met daarnaast het Kemp huis van de eerste Europeanen, die daar gingen wonen.
Gisteren met de watertaxi van Paihia naar Russell gevaren, dat de eerste hoofdstad van Nieuw-Zeeland is geweest. Daar zijn we aan boord gegaan van de klipper R. Tucker.Thompson voor een zeildag in de wateren van de Bay of Islands. Hier hebben we ook het eiland Motorua bezocht en van het uitzicht genoten. Leo is nog gaan zwemmen.
Na de lunch aan boord weer terug gezeild naar Russell, het was een topdag. (zie de foto’s)
Vandaag onze reis vervolgt richting het zuiden een overnachting in Mangawhai, waar we een drie uur durende wandeling hebben gemaakt over de Mangawhai Track. We hebben prachtig uitzicht over de baai.
Morgen 24 december vroeg op, rond 7 uur vertrekken we naar Waitomo om daar in de Caves een blackrafting te doen, maar daar horen jullie volgers later meer van.
Groeten van Leo en Ank

• 23 December 2014 - 10:22

Marijke:

Fantastisch, geniet van jullie reis en wij genieten op deze manier een beetje mee.

• 23 December 2014 - 10:30

Helen:

Leuk jullie verhalen... en wat een prachtig land!
    Geniet ervan!

• 23 December 2014 - 11:12

Ria En Hans:

Fantastisch. Mooi zeilweer, Geniet!
    Merry Christmas and Happy New Year!

• 23 December 2014 - 11:25

Zwannie:

Hallo Ank en Leo,
    De wondere wereld van Peter Stuyvesant, die jullie wederom beleven. Geweldig en het klimmen in de mast is natuurlijk een absoluut hoogstandje.
    Heel leuk om via jullie verslag en foto's deelgenoot van te zijn.
    Alvast hele fijne kerstdagen toegewenst
    André en Zwannie

• 23 December 2014 - 12:17

Susanne:

Hallo Ank en Leo,

Jullie zien er ontspannen uit en zijn zo te zien heerlijk aan het ontspannen! Het ziet er mooi uit op de foto's!

Groeten Susanne en Mark.

• 23 December 2014 - 18:11

Ad And Sybil:

Hello Ank en Leo,

Eerst hartelijk gefeliciteerd met Oliver. Wat een geluk dat jullie het toch nog konden meemaken voor jullie reis naar New Zealand.
    Ik lees nu voor het eerst al je berichten en ik zie ook de fotos. Ik was in England met Kylee Christmas shopping, en wij kwamen zondag terug naar Frankrijk en Ad kwam hier ook zondag vanuit Nederland. Hij heeft gelukkig zijn lap top mee genomen zo wij kunnen met alles op de hoogte blijven. Wij blijven hier voor de feestdagen.
    Jullie reis is fantastisch, wij wensen jullie hele fijne kerstdagen en nog veel meer plezier in de komende weken. Liefs Sybil en Ad

• 23 December 2014 - 20:39

Rini:

Hallo Ank , Leo, wat is dat genieten zeg, mooie tripjes. Wij wensen jullie als je het ook een beetje beleeft gelukkige kerstdagen, liefs van ons

• 23 December 2014 - 20:39

Rini: