Sneeuw op de Mount Ruapehu - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Ank en Leo - WaarBenJij.nu Sneeuw op de Mount Ruapehu - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Ank en Leo - WaarBenJij.nu

Sneeuw op de Mount Ruapehu

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Ank en Leo

29 December 2014 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Van Rotorua naar Tongariro National Park gereden. Onderweg nog de Hidden Valley bezocht. Om er te komen moesten we wel met de boot het meer Ohakui over. Een prachtig ongerept vulkanisch gebied. Voor een nacht waren we in het Skotel Alpine resort, het hoogst gelegen hotel op het Noordereiland. We hadden nog tijd voor een 2 uur durende wadeling naar de waterval daar.
Zondag naar het luxe Tongariro Chateau verhuisd, dat ligt maar 50 meter lager. Om 11 uur met 2 stoeltjes liften naar 2000 meter van de Mount Ruapehu gestegen. Na de koffie, begonnen we met de klim naar 2270 meter over de lavabrokken en diverse sneeuwhellingen. Het weer werd slechter, we zaten vol in de wolken, dus we besloten weer af te dalen. Terug in ons hotel om 15.00 uur nam Ank een uitgebreid bad en ik ging golfen op de 9 holes golfbaan voor de deur van het hotel. De hoogst gelegen golfbaan in Nieuw Zeeland. Fairways met grashoogten van 3 tot 5 cm en weken niet gemaaid. De greens waren een lava knollenveldje. Ook mijn Garmin horloge kon deze baan niet vinden. De gehuurde set was wel OK, dus niet klagen dan maar.
Het diner in de klassieke diningroom was super.
Vandaag maandag 29 december naar een B&B in Otaki ( 255 km) om morgen naar Wellington, te rijden voor de ferry naar het Zuidereiland. Dat is dan nog maar 70 km.
Vanmiddag nog tijd voor een 9 holes rondje op de plaatselijke golfbaan.
De OTAKI GOLF CLUB INC, waar mijn Garmin horloge wel werkte....

Tot we weer goede internet verbindingen hebben, groet Leo en Ank

• 29 December 2014 - 09:34

Frits:

Hoi reizigers,
    Met de kou en de sneeuw hebben jullie even hetzelfde weer dat we dit weekend hier hadden. In het zuiden ca. 20 cm sneeuw.
    Nu redelijk helder en schijnt de zon, dus valt het mee.
    Gr. F&J

• 29 December 2014 - 10:30

Evert Poel:

Hoi golfers,
    Wat is de grap van een Garmin-horloge?

Verder goede reis! en gezellige jaarwisseling!
    (bijna een dag eerder dan wij, geloof ik)
    Evert

P.S. wordt er nog gebridged daar?

• 29 December 2014 - 10:32

Puck:

Nou jullie genieten wel he?? Leo , kan ik 10% van jouw energie lenen?? Een leuk en gezellig oud jaars avond en een gezond en gelukkig 2015

• 29 December 2014 - 11:46

Zwannie:

Hallo Ank en Leo,
    Nou jullie maken daar ongeveer wel alles mee, wat je mee kunt maken. Wow.
    Blijf genieten en alvast een exciting jaarwisseling toegewenst.
    We zijn erg benieuwd hoe die er bij jullie uit gaat zien.
    Liefs - Andre en Zwannie

• 29 December 2014 - 12:47

Susanne:

Hallo Ank en Leo,

Wat een mooie reis maken jullie. Echt super gaaf!
    Alvast een fijne jaarwisseling samen, we zullen hier ook een borrel op jullie drinken!

XXX Suus

• 30 December 2014 - 20:51

Ria Klaren:

Wat een mooie, maar ook vermoeiende reis. Ik kan mij voorstellen, dat Ank na de tocht in de sneeuw een slaapje is gaan doen. Leo jij bent niet moe te krijgen door gelijk te gaan golfen.ik wens jullie nog veel plezier en een goede jaarwisseling ook namens Hans