Millford en Doubtful Sounds - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Ank en Leo - WaarBenJij.nu Millford en Doubtful Sounds - Reisverslag uit Manapouri, Nieuw Zeeland van Ank en Leo - WaarBenJij.nu

Millford en Doubtful Sounds

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Ank en Leo

08 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Manapouri

5 januari een heerlijke rustdag, een super ontbijt en daarna een rondje golf op de Queenstown Golf Club een mooie baan op een schiereiland met mooie vergezichten op het meer en de bergen. Voor de 19hole zijn met de boottaxi vanaf de stijger van het hotel naar de overkant, het centrum van Queenstown, gevaren. Het leek wel een Jet-boot, zo hard gingen we. Doordat er een Hollandse gerant in het hotel werkte kregen wij een tafel voor ons diner, aan het open raam met uitzicht op het meer en de bergen, prachtig.
6 januari zaten we om 6.15 uur aan het ontbijt, want we moeten weer 4.5 uur rijden om op tijd in Millford Sound aan boord te gaan voor een tochtje van 3 uur door de fjord aldaar. Wat een geweld die hoge bergen, die stijl het water ingaan en waar er nog sneeuw licht op de toppen. Watervallen van 150 meter hoogte. Robben die liggen te luieren in de zon en als extra op deze zonnige dag, een grote groep dolfijnen, die rond ons schip tuimelden. Daarna weer 2 uur terug rijden naar ons Motel in Te Anau.
7 en 8 januari Vandaag naar de Doubtful Sound voor een mini cruise. Gisteren om 1 uur aan boord van de ferry, die ons in 50 minuten over het Lake Manapouri naar het begin van de Sound bracht. Daar stond de touringcar bus klaar om ons in 1 uur over een onverharde weg naar de opstapplaats van de boot te brengen. De enige manier om daar te komen. We kregen hut nr. 10 toegewezen. Varen door de fjorden naar de Tasmanzee, met onderweg gezelschap van dolfijnen. In een baai zijn we in kajaks gestapt, relaxed peddelen. Ik heb ook nog gezwommen. Verzorging aan boord was uitstekend, maar om 10.30 uur al de kooi in, want om 6 uur gaan we varen en het ontbijt startte om 7 uur, dat werd onderbroken door een hele grote groep dolfijnen, die voor de boot uitgingen. !2 uur waren we weer terug volgens de omgekeerde route van gisteren. Een onvergetelijke trip.
Nu zijn we in het goedkoopste hotelletje van de hele reis aangekomen in Invercargill, de zuidelijkste stad van Nieuw Zeeland.

• 08 Januari 2015 - 04:55

Mieke:

Hoi Ank en Leo,
    Net terug van een tijdje camperen en meteen jullie belevenissen gelezen. Wat een mooie dingen zien jullie allemaal, wat een mooie natuur. Geweldig om dat mee te maken!
    Groet, Bert en Mieke

• 08 Januari 2015 - 14:11

Ria En Hans:

Bedankt voor de leuke verhalen en de mooie actie foto's. Geniet! Het is hier maar br fris en nat.

• 08 Januari 2015 - 19:34

Metha:

Jongens wat een energie hebben jullie!
    Maar wel heerlijk hoor, hier valt weinig te beleven.........

Dikke kus, Meet