Auckland en de bus - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ank en Leo - WaarBenJij.nu Auckland en de bus - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ank en Leo - WaarBenJij.nu

Auckland en de bus

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Ank en Leo

20 December 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gisteren, na een heerlijk ontbijt, de bus genomen naar het centrum van Auckland. Terwijl we stonden te kijken naar vertrektijden om een boottochtje te maken, werden we aangesproken door een vrouw. “If we want to buy a ticket to Waikeke”. Zij had op internet een foutje gemaakt en had er 20 in plaats van 1 ticket gekocht. Of wij er 2 goedkoop wilden kopen. Toen hoorde ze ons Nederlands spreken en ging direct over in het Nederlands met een licht accent. Zij woonde er al 19 jaar en heette Corry Mosselman uit het Klein Heiligland te Haarlem. Doordat wij ook uit Haarlem kwamen kregen we de kaartjes gratis. Dus wij met haar naar het eiland, 35 minuten varen en bijpraten. Ik kende een Mees Modderman (schilder) uit Haarlem-Noord, dat bleek haar neef te zijn.
Op het eiland aangekomen, weer buskaarten voor de hele dag gekocht en onderweg heerlijk geluncht bij een wijnboerderij. Het was de hele dag een strak blauwe lucht. Eind van de middag met de ferry terug naar Auckland en toch nog maar even de Sky Touwer bezocht.

Vandaag 20 december reis van 240 kilometer naar Paihia het centrum van de Bay of Islands en onderweg kozen we ook nog 50 kilometer extra voor een mooie toeristische route. Nadat we dat besloten hadden begon het te regenen en door de laag hangende wolken in dit bergachtig gebied een hachelijke tocht. Morgenmiddag verwachten ze beter weer.
Maandag 22 december vertrekken we voor een zeiltocht van een dag op een klipper, we hopen op mooi weer dan en melden ons erna met de foto’s.
Groetjes Leo en Ank

• 20 December 2014 - 23:11

Rini V Gelder:

Hallo luitjes, wat een massel hadden jullie met de kaartjes, en een toeval dat ze uit Haarlem kwam, mooie route gaan jullie af. vandaag eindejaar wedstrijd gehad met windkracht 8-9
    was weer gezellig met de vaste groep. doe voorzichtig. lieve gr van ons, BaS & RINI

• 21 December 2014 - 13:48

Evert Poel:

Hoi, allereerst proficiat met jullie kleinzoon! Kan me Ank moeilijk voorstellen als oma. Het kan gewoon niet! ......Maar ik hoop dat het een gezond ventje is.......
    De reisverhalen zijn prachtig. Vooral dat op het water zijn lijkt me heerlijk.
    Mis jullie een beetje erg met het kaarten. (er zijn natuurlijk vervangers.....maar toch...)
    Fijne dagen en tot volgend verslag.

Evert

• 21 December 2014 - 14:01

Metha:

Hé lieverds, wat een ongelooflijk verhaal!
    Wat is de wereld klein!!!!
    Heerlijk dat jullie zo genieten, hier is de hektiek van de feestdagen aan de gang. Krijg straks mijn fam, ( achterblijvers en de jongens te eten )

Ank wat is Oliver een schatje!!!! Ik zag vanochtend de foto,s op facebook.
    Wat een mannetje hé Nou dat wordt een sterke beer.

Geniet lieverds, ik denk aan jullie!

XXX Meet