Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Ank en Leo - WaarBenJij.nu Franz Josef Glacier - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Ank en Leo - WaarBenJij.nu

Franz Josef Glacier

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Ank en Leo

03 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Nieuwjaarsdag hebben we een boottrip langs het Abel Tasmanpark gemaakt van Pohara naar Kaiteriteri. Om naar het strand, waar de boottaxi vertrok, te gaan, moesten we weer een bergrug over, het was maar 10 km over een onverharde weg, het leken er wel 50. In Kaiteriteri geluncht en op het strand gelegen om vervolgens weer terug te varen. Prachtige natuur en eilanden met robben. Ons verblijf in de Ratanui Lodge was van sterklasse.
Vrijdag 2 januari een lange rit naar Punakaiki, waar we een eigen studiootje met uitzicht op zee hadden. Al meten bij de Pancake Rocks geweest en later die avond nogmaals. Omdat de Blowholes alleen te zien zijn bij hoog tij. Een fenomeen, doordat het water dan in gaten van de rotsen stroomt om daarna door de opgebouwde luchtdruk, in de gaten. Het water wordt er als een spuitende fontein weer uitgeblazen.
Zaterdag 3 januari op weg naar Franz Josef Glacier, een mooi Motel met uitzicht op Mount Cook, waar we morgen met de helikopter naar de top worden gevlogen om daar een wandeling van 2 uur te maken naar een ijs-grot.
Groetjes Leo en Ank

• 03 Januari 2015 - 15:37

Metha:

Hé lieverds,
    Wat doen jullie toch veel!! Ongelooflijk.
    Heb niet zoveel te vertellen behalve dat wij het in Spanje ook erg gezellig hebben gehad.
    Het waren drie dagen met kerst alleen maar ontbijten om een uur of drie uitgebreid lunchen en dan om een uur of tien weer uitgebreid dineren.
    Lief bedoelt maar teveel. We zijn zijn lekker naar het strand geweest en zoals jullie hebben kunnen zien naar Sierra Nevada dat allemaal op een afstand van zo,n anderhalf uur.
    En heerlijk dat we een week lang de kinderen om ons heen hadden.
    Nog 10 dagen Ank dan kan je eindelijk je kleinzoon weer zien. Diana heeft ook al een behoorlijk dik buikje
    en zij voelt zich gelukkig beter.
    Heb jij je borduurwerk al af? Ik wacht nog even totdat ze weten of het een jongetje of een meisje is en dan ga ik ook beginnen.
    Nou, dit was het voor nu.

Dikke kus en doe voorzichtig.
    Liefs, Metha